Можна нескінченно вкладати кошти в розвиток компанії, але без сумлінних, мотивованих співробітників – усе це безглузда затія. Безвідповідальне ставлення до роботи може проявлятися в різних аспектах бізнесу, починаючи від зниження продуктивності і закінчуючи руйнуванням корпоративної культури. І це головна причина, через яку настільки важлива хороша програма адаптації, яка дає змогу якісно підготувати нового співробітника до майбутньої роботи.
Як руйнується бізнес
Для розуміння ситуації можна навести найпростіший приклад – ситуація, з якою стикався практично кожен. Покупець приходить у магазин за певним товаром, він зацікавлений у його придбанні. І в цей момент він стикається з хамством або повною відсутністю уваги з боку продавця – і вже пропадає всяке бажання щось купувати.
І цю аналогію можна застосувати до будь-якої сфери діяльності. Кінцевий споживач залишиться незадоволеним, якщо йому доводиться стикатися з такими проблемами:
- постійні затримки у виконанні завдань;
- підвищена кількість помилок і необхідність їх виправлення;
- виготовлення бракованої продукції;
- надання клієнтам некоректної або неповної інформації;
- порушення термінів виконання замовлень;
- низька якість послуг.
Погана робота лише однієї людини, як і нездатність працювати в команді та координувати свої дії з колегами, може призвести до серйозних проблем. У результаті, власник бізнесу втрачає клієнтів, а залучення кожної нової людини – це фінансові витрати. І набагато дешевше утримати вже наявних, ніж нескінченно вкладати великі суми в рекламу.
Програма адаптації для формування мотивованої команди
Уникнути подібних проблем допоможе ретельний процес відбору та найму кандидатів. Важливо приділяти увагу як професійним навичкам, так і особистим якостям майбутніх працівників. Не менш важливо задіяти онбордінг – набір інструментів, які допоможуть новачкові швидко освоїтися на новому місці, оперативно приступивши до виконання свого сегмента роботи. Адаптаційна програма має включати в себе:
- профіль компетенцій;
- структуровану програму навчання;
- комбінацію теоретичної та практичної частини;
- фінальну атестацію;
- відеоуроки для можливості в будь-який момент оновити в пам’яті інформацію.
Наставництво і контроль за виконанням завдань допомагає своєчасно виявляти проблеми і вживати заходів для їх вирішення. Важливо встановлювати чіткі цілі та очікування, а також регулярно оцінювати результати роботи співробітників. А використання автоматизованої системи управління навчанням – LMS, допоможе зробити процес ще продуктивнішим. І через заданий час новий співробітник буде на 100% готовий до роботи і стане повноцінним членом команди.