В Україні змінили правила бронювання від мобілізації: що змінилось? фото: top.today.ua
Згідно з результатами проведеного аудиту підприємств, які користуються правом бронювання працівників, виявлені проблеми. Як наслідок, уряд оновив критерії для отримання цього статусу, а також змінив правила, за якими регіональні та галузеві органи повинні погоджувати такі рішення з Міністерством оборони та Міністерством економіки.
Зміни набудуть чинності з 1 грудня 2024 року, повідомляє премʼєр-міністр Денис Шмигаль.
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації
Нова система бронювання для приватних підприємств
Основними вимогами для бронювання працівників для приватного сектору стали:
- Зарплатний критерій: середня заробітна плата працівника, якого хочуть забронювати, та на підприємстві в цілому повинна бути не меншою за 2,5 мінімальної заробітної плати. У 2024 році мінімальна зарплата в Україні складає 8 000 гривень.
- Відсутність заборгованості перед державним бюджетом: підприємства, які мають борги перед бюджетом, не можуть претендувати на бронювання своїх працівників.
Премʼєр-міністр зазначив, що ці зміни спрямовані на зменшення можливості зловживань і уникнення «тіньових» схем, коли підприємства реєструють працівників для отримання бронювання без реального працевлаштування.
Як буде здійснюватись бронювання?
З 1 грудня 2024 року всі бронювання здійснюватимуться через платформу «Дія». Щомісяця буде проводитись моніторинг підприємств, аби перевірити їх відповідність новим вимогам.
Перехідний період для компаній і працівників
Підприємства та працівники, які вже мають бронювання, отримають перехідний період до 28 лютого 2025 року для того, щоб привести свої документи у відповідність до нових вимог.
Бронювання в цифрах
Станом на кінець жовтня 2024 року в Україні було заброньовано 906 тисяч осіб.
Передісторія змін
Нагадаємо, що з 10 жовтня 2024 року в Україні почали перевірку підприємств, що мають право на бронювання працівників. Рішення про аудит було ухвалене через різке збільшення кількості заброньованих осіб. Аудит тривав до 15 листопада.
Паралельно з перевіркою 20 жовтня було призупинено функцію бронювання через «Дію», однак уже 26 жовтня уряд частково відновив цю функцію. Також були дозволені перевірки підприємств на відповідність новим критеріям і скасування бронювання для тих, хто не відповідає вимогам.