НАЗК внесло PepsiCo та Mars до переліку міжнародних спонсорів війни: перелік продуктів — фото: images.wsj.net
Дві провідні харчові корпорації PepsiCo та Mars до переліку міжнародних спонсорів війни.
Як повідомляють у НАЗК, незважаючи на заяви про скорочення свого бізнесу, припинення рекламної діяльності та виробництва своєї продукції, ці компанії продовжують працювати в Росії, сплачуючи значні податки до її бюджету. Тим самим вони підтримують економіку країни-агресорки.
Які марки продуктів входять до PepsiCo
Серед популярних продуктів компанії PepsiCo такі марки: Chester’s, Chipsy, Lay’s, Mirinda, Pasta Roni, Pepsi, Propel, Sandora, 7up, Simba, Snack a Jacks, Sonric’s, Tropicana, «Агуша», «Диво», «Слов’яночка», «Садочок», «Сандорик», «Машенька» та інші. У Росії компанія працює з 1974 року і там має 19 заводів. За показником чистого прибутку PepsiCo є четвертою за розміром компанією в галузі напоїв та харчових продуктів у Росії.
Окрім продовження роботи в РФ, за перший рік повномасштабного вторгнення компанія ще й збільшила свої доходи. Податки до бюджету Росії було сплачено більш як на 115 мільйонів доларів.
— У березні 2022 року компанія заявила про припинення рекламної діяльності та виробництво напоїв у Росії у зв’язку з повномасштабним вторгненням Росії в Україну. Однак у серпні 2022 року виробництво напоїв 7Up та Mirinda під брендами Evervess та Frustyle відновилося. У березні 2023 року відновилося виробництво напою Pepsi під брендами Evervess (вищий ціновий сегмент) та «Улюблений» (нижчий ціновий сегмент). Крім того, PepsiCo запустила в країні новий бренд лимонаду під назвою «Російський подарунок» натомість попереднім продуктам, – кажуть у Національному агентстві щодо запобігання корупції.
Крім того, за даними НАЗК, компанія продовжує виробництво та дистрибуцію чіпсів, снеків та молочних продуктів. У ЗМІ писали, що чіпси Lay’s були виявлені навіть у сухпайках російських солдатів. Компанія PepsiCo продовжує створювати робочі місця в РФ – вакансій відкрито понад 580.
Які марки продуктів входять до Mars
Друга компанія, яка не залишає РФ – це Mars. Основні торгові марки — Mars, Snickers, Milky Way, Twix, Bounty, M&M, Whiskas, Pedigree, Uncle Ben’s. Також корпорації належить серія марок Wrigley.
У Mars у РФ 10 фабрик. Компанія працює там понад 30 років. Власники обіцяли скоротити бізнес на території Росії після початку повномасштабної агресії. Проте заводи продовжують працювати. Податків сплачено понад 93 мільйони доларів. Також відкрито 100 вакансій.
У НАЗК нагадують, що сплачуючи податки, іноземні компанії допомагають російській економіці. Зокрема, це стосується нещодавно запровадженого військового податку на додану вартість та податку на прибуток. Все це внаслідок впливає на здатність Росії вести проти України.
Як внесення до переліку міжнародних спонсорів війни вплине на компанії
У НАЗК стверджують, що список «Міжнародних спонсорів війни» на порталі «Війна та санкції» є потужним репутаційним інструментом. Одним із «важелів тиску» платформи є співпраця з базою даних World-Check, яку використовують банки та страхові компанії для оцінки ризиків.
Саме тому для світових компаній перебування у переліку – це гірше, ніж продовження бізнесу з країною-агресором.