Національний університет «Запорізька політехніка» долучається до проєктів академічної мобільності для студентів та працівників програми Європейського Союзу Erasmus+.
Про здобутки університету у цьому напрямку розповіли під час конференції «Інтернаціоналізація освіти: досвід НУ «Запорізька політехніка» через Erasmus+ в межах ErasmusDays–2024».
Запорізький університет будує міцні партнерські відносини з європейськими навчальними закладами
Як зазначив начальник проєктного відділу Запорізької політехніки, професор кафедри менеджменту Владислав Корольков, університет має великий досвід участі у проєктах міжнародної співпраці Європейського Союзу у сфері освіти, молоді та спорту від початку створення програми Erasmus.
«Erasmus+ – це дуже розгалужена програма, яка охоплює шкільну, професійну, фахову передвищу та вищу освіту, освіту для дорослих, напрям Жан Моне, ініціативу Європейської комісії Національна команда експертів з формування вищої освіти, проєкти у сфері молоді, спорту», – розповів Владислав Корольков.
Ключовими напрямами Erasmus+ є навчальна мобільність (KA1), співпраця між організаціями та інституціями (КА2), підтримка розробки політики та співробітництва (КА3) та напрям Жан Моне.
«Напрям «Навчальна мобільність» охоплює проєкти мобільності не лише студентів та науково-педагогічних працівників, а й працівників університету з будь-якого відділу. Сьогодні в межах цієї програми нашим університетом підписано 15 міжінтитуційних угод з європейськими університетами. Зокрема, з Католицьким університетом Льовена (Бельгія), Університетським коледжем Томаса Мор (Бельгія), Мадридською політехнікою (Іспанія), Університетом Трансільванії міста Брашова (Румунія), Політехнічним університетом міста Порто (Португалія), що дозволяє студентам проходити навчання від трьох до шести місяців у партнерському університеті, а викладачам обмінюватись викладацьким досвідом та науковими досягненнями», – розповів начальник проєктного відділу Національного університету «Запорізька політехніка».
Владислав Корольков зазначив, що навчальний заклад підтримує зв’язки з європейськими колегами, а студенти та викладачи університету особисто відвідували багато з цих навчальних закладів в межах проєктів програми Erasmus+
У 2023 році за програмою Erasmus+ КА1 навчання та стажування в європейських закладах освіти пройшли троє студенти та шістеров викладачів «Запорізької політехніки».
Рік навчання у Німеччині: досвід студента Запорізької політехніки
Одним з таких став студент-маркетолог факультету бізнес-технологій та економіки Гліб Христиченко. На третьому курсі він два семестри навчався за програмою «Міжнародне управління» на факультеті бізнес-управління та соціальних наук найбільшого університету прикладних наук у Нижній Саксонії (Німеччина) – Університеті прикладних наук Оснабрюка (з вересня 2022 по серпень 2023 року).
Студент НУ «Запорізька політехніка» Гліб Христиченко під час навчання за програмою Erasmus+ в Університеті прикладних наук Оснабрюка (Німеччина)
Натисніть на фото, щоб збільшити
Дізнавшись, що у місті, де проживають його рідні, працює потужний університет, який дає можливість пройти навчання за програмою Erasmus+, Гліб самостійно зв’язався з представниками міжнародного відділу рідної Запорізької політехніки та університету Оснабрюка. У підсумку після виконання всіх необхідних процедур студент розпочав навчання у закордонному виші.
«Найперша важлива вимога для участі – це знання іноземної мови. Оскільки за програмою Erasmus+ приїжджають багато студентів із різних країн, навчання за усіма предметами буде відбуватися англійською. Відверто, мій рівень англійської спочатку не був дуже високим. Оскільки у Німеччині зовсім інша мовна група, ніж, наприклад, у Польщі, на перших етапах було досить непросто соціально адаптуватись», – розповів учасник програми.
Університет прикладних наук Оснабрюка – найбільший університет прикладних наук у Нижній Саксонії
За словами Гліба Христиченка, великою відмінністю європейської системи освіти є абсолютна свобода дій у студентів.
«Але при цьому університет пильно спостерігає, як студент цією свобою скористується. Чи витратить час безцільно, чи спрямує його на навчання і по завершенню семестра покаже високий академічний результат. У більшості дисциплін фінальний іспит – це головний показник результатів навчання, – поділився студент. – Перший семестр для мене був складним. Три дисципліни я не міг скласти іспит з першого разу, складав з другого. Вплинуло недостатнє знання мови та інші питання. Далі було простіше: можна підлаштуватися, щоб академічне навантаження було прийнятним, а іспити складати спокійно та успішно. Але, звісно, потрібно гарно навчатися».
Гліб Христиченко спільно з колегами-студентами – учасниками програми Erasmus+
Підсумовуючи результати навчання, Гліб Христиченко зазначає: «Успішні результати у більш складній системі освіти, ба більше – іноземною мовою – дали мені впевненість у своїх силах. Досвід академічного обміну дає дуже сильний поштовх уперед».
Крім того, навчання у німецькому університеті, додає Христиченко, стане неабияким доповненням у резюме під час продовження навчання за магістерською програмою та в аспірантурі, а також в подальшому під час пошуку роботи і працевлаштування.
«Досвід академічної мобільності взагалі досить сильно змінює взагалі уявлення про вищу освіту. Відчувається сильний контраст між українською та європейською системами освіти. Нам ще є куди зростати, не дивлячись на те, що у «Запорізькій політехніці» серед викладачів дуже багато професіоналів», – розповів учасник Erasmus+.
Наразі Гліб Христиченко продовжує навчання в Університеті прикладних наук Оснабрюка за бакалаврською програмою і паралельно – на четвертому курсі університету «Запорізька політехніка».
***
Erasmus+ – це програма Європейського Союзу у сфері освіти, професійної підготовки, молоді та спорту. Її мета – підтримка освітнього, професійного та особистісного розвитку громадян ЄС і поза його межами задля внеску до стійкого зростання, якості робочих місць і соціальне згуртування, для розвитку інновацій та посилення європейської ідентичності і активного громадянства. Програма підтримує можливості навчальної та академічної мобільності в освіті та для молоді, проєкти та партнерства, розвиток стратегій і співпраці, професійні мережі та відкриті ресурси.
Європейський Союз понад 30 років фінансує програму Erasmus+, яка відкрила можливість навчатися, проходити практику та отримувати досвід за кордоном для понад чотирьохмільйонів студентів.
Оновлена міжнародна програма 2021-2027 рр має бюджет у понад 28 мільярдів євро. Українські організації мають доступ до 40 конкурсів Erasmus+.
Текст – Андрій Вавілов, фото – з архіву Гліба Христиченка
Готувати фахівців майбутнього: Запорізька політехніка разом з європейськими університетами завершує міжнародний проєкт Erasmus+