У результаті аварії російських танкерів «Волгонефть-212» і «Волгонефть-239», яка сталася в районі Керченської протоки під час шторму 15 грудня, в Чорне море потрапила велика кількість мазуту, що може загрожувати і Азовському морю.
Про це повідомляє Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України.
25 грудня через зміну синоптичної ситуації прогнозували поступовий рух нафтопродуктів у північно-західному напрямку. Це ймовірно створить потенційну загрозу досягнення мазутом південного узбережжя Криму. Надалі мазут може знову поширитися на північ від точки, де затонуло судно, у напрямку Азовського моря, що підтверджується результатами моделювання на 27–29 грудня.
«На сьогодні досі залишаються невідомими точна кількість мазуту, що залишається у затонулій частині судна, та швидкість витікання мазуту, яка може залежати від гідрологічних умов, ступеня руйнування корпусу судна та інших факторів. Ці фактори створюють значну невизначеність у прогнозуванні масштабів забруднення», — йдеться у повідомленні Міндовкілля.
За уточненими даними та результатами моделювання Українського наукового центру екології моря (УкрНЦЕМ), підтвердженими супутниковими знімками, частина мазуту досягла узбережжя РФ, зокрема району Анапи, а також української частини узбережжя Керченської протоки до міста Керч.
Екологи прогнозують, що до 31 грудня частина мазуту розсіється у відкриту частину Чорного моря, але залишкові забруднення продовжать впливати на донні відкладення і прибережні зони.
На цей час точно не відомо, чи продовжує витікати мазут із затонулого судна. Проте збереження ризиків витоку створює потенційну загрозу для морського середовища. Очікується поступове розширення нафтової плями в акваторії Чорного моря.
За даними Приазовського нацпарку, у межах акваторії Азовського моря виявили нафтопродукти, попередньо ідентифіковані як мазут. Забруднення помітили на окремих осередках у межах прибережної зони від ландшафтного заказника «Степанівська коса» до межі з Херсонською областю, включаючи частини ландшафтного заказника «Коса Федотова» та «Коса Пересип».
Загальна протяжність ділянок узбережжя із забрудненням складає 27,1 км, ширина викиду мазуту на берег — до 3 метрів.
Розлив нафтопродуктів попередньо пов’язують із затопленням російських танкерів, проте науковці УкрНЦЕМ зазначають, що ці осередки забруднення мають інше походження, тож забруднення могло бути спричинене іншою аварією, яка сталася ближче до зазначених районів (імовірніше на південь від району виявлення). Частина мазуту, який потрапив на узбережжя, могла походити із донних відкладень, де він накопичувався внаслідок подібних інцидентів.
Попри невідоме походження цього мазуту, він негативно впливає на стан довкілля, створює довготривалу загрозу для екосистем, призводить до загибелі біоресурсів, птахів та китоподібних.
Навіки 29: на війні загинув захисник з Запорізької області